Párbeszéd asztala

Mindenkinek van olyan kérdése, amit nyilvánosan nem mer feltenni. Erre ad most lehetőséget a Párbeszéd asztala, melyet az Árpád téri református gyülekezet egyik tagja készített, és 2018-ban hónapról-hónapra más-más intézményben kap helyet. A feltett kérdésekre a vasárnapi istentiszteletek során kaphatjuk meg a választ.

Kérdések és válaszok itt!

Programjaink

  • Július - Családi tábor Tivadaron (2018.07.30-08.02.)
  • Október -  Reformációi alkalom
  • November  - Áldásos Istentisztelet/Advent 1. vasárnapján
  • December - Gyermek karácsony
  • December - Bowling kupa
  • December - Óévbúcsúztató túra

Eseménynaptár

Március 2019
H K Sz Cs P Szo V
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ki van itt?

Oldalainkat 123 vendég és 0 tag böngészi

2016-01-17

Szolgálattévők:
Igét hirdet: Veres János lelkipásztor
Bibliát olvas: Both Barna presbiter
Imádkozik: Patalenszky Piroska
Orgonál: Huga Sándor kántor, presbiter

Szövetség

Lekció: Ézs 30,8-18; Textus: Lk 16,13

Azzal szeretném kezdeni, hogy az ószövetségre is, mint mindenre az életünkben, Krisztusban tekintünk vissza! Nem a már több ezer éve véget ért történelmi eseményekre figyelünk, hanem amit általa meg akar értetni velünk a mi Istenünk! Vagyis, ma is szólni akar hozzánk az Úr!
Amire pedig figyelmeztetni akar, abban mi ugyanolyan engedetlenek vagyunk, mint az akkori idők emberei. De miről is szól a felolvasott történet?

Ézsaiás fellépése (Kr.e. 740–680) közzé tehető. Próféta Judában! És bejáratos a királyhoz. Ma így mondanánk Ezékiás tanácsadója. Mozgalmas korban él, nagy idők szemtanúja. Szíria katonai nagyhatalom, aki még Egyiptomot is fenyegette. A Nílus- deltába be is jutnak, de megtartani nem tudja. (Szanhérib király palotájának egy része ma a British múzeumban van.)

Egyiptom pedig bújtogatja mindkét államot: Izráelt északon és Judát délen. Mint minden kis ország, a nagyhatalmak közzé szorítva hinta-politikát folytat! Ha nádszálra támaszkodsz, majd átszúrja a kezed – figyelmezteti őket Ézsaiás.

A szír-efraimi háborúba nem lép be Júda, de védelmet kér az asszíroktól. Észak azonban 721-ben elesik. Az asszir fogságból, nincs visszajövetel! 10 törzs pusztult el. Ekkor íródnak Ézsaiás próféciái! És az akkori Izraelnek nevezett országrészen fekszik majd Jézus idejében, a gyűlölt Samária. Izrael 12 törzséből pedig mindössze kettő marad meg! Hogyan is mondta egy alkalommal Jézus?

„Egy szolga sem szolgálhat két Úrnak: mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti. Nem szolgálhattok az Istennek és a mammonnak.” (Lk 16,13)

Mi összekeverünk fogalmakat! Ideje végre megtanulni. Az Ítélet nem bosszú! Hanem a bűn kiiktatása az életünkből! Gondoljunk csak az özönvízre... A kegyelem sem a gyengeség jele, hanem az új élet lehetősége!
Igen Uram, de nekünk életben kell maradnunk. Nekünk döntenünk kell. Furcsák vagyunk, mi emberek. Mindig meglepődünk azon, hogy Istennek is van véleménye! Volt véleménye, amikor Egyiptom barátságát keresték, Isten szövetsége helyett! Volt idő, amikor már nem Isten volt szövetséges. Először emlékeztette őket, aztán hagyta... Hidd el, van véleménye a mai egyházról, a mai politikáról, az életedről, meg arról is, ahogyan éled! De érdekel ez minket? Nem! Mi elemzéseket figyelünk, meg választási eredményeket, meg folyamatokat elemzünk. Figyelj, mit mond Jézus: Isten, vagy a mammon!

Gondold végig! A pénz, ami egy egyszerű csere eszköz volt, ami önmagában semmi értéket nem hordoz, Istenné lett! Tudj hogyan, és nagyon tanulságos! Templomai ott állnak minden sarkon. Külön számra fenntartott negyedekben. A hatalom jeleiként. Az emberek tömegei még csak nem is hallottak Isten ingyen való kegyelméről, de a hitelről igen. Sőt, van is nekik! Mármint hitelük.
Ha a mammon odaköt magához, a hitellel egy életen át eteted, és alig várod, hogy megszabadulj! Jézus ellenben azt mondta, az „én igám gyönyörűséges, az én terhem könnyű!”. Micsoda különbség. Nem azt mondom, hogy nincs szükség pénzre, bankra. De, nem az Isten helyett!

Nem azt állítom, hogy Izraelnek ne lett volna szüksége szövetségesekre, de azt igen, hogy nem az Isten helyett! Nem állítom, hogy ennek a világnak nincs szüksége pénzrendszerre, de azt igen, hogy nem az Isten helyett! Nem állítom, hogy nincs szükséged lakásra, gépkocsira, fizetésre, amiből el tudod tartani a családod, de nem az Isten helyett! Nem állítom, hogy ne lenne szükséged időre, de nem az Isten helyett!

Ha nem adsz teret Istennek az életedben, először figyelmeztetni fog a szövetségetekre! Aztán engedi, hogy menj a saját fejed után! És utána még azt is megengedi, hogy életed romjain ülve fogd a fejed, és azon csodálkozz, hogy: hogyan engedhette ezt, meg Isten?
És akkor majd küld egy barátot, aki elmondja neked, hogy Isten is, és mindenki körülötted, ámulva figyelték az ámokfutásod. Mivel az ítélet már megtörtént – rájöttél a hibáidra –, jöhet a kegyelem, valami másnak a lehetősége!

Ez a történet, Krisztus felől, az újszövetség felől nézve, nem népek háborújáról szól. Hogy is írja Pál az Efezusi levélben? „nem test és vér ellen van tusakodásunk”, hanem „a gonoszság minden erői ellen.” Vagyis, ez egy belső harc, önnön magunkkal! Melynek tétje: Mennyit is jelent nekem Isten Jézus Krisztusban megkötött szövetsége? Ha mindent, akkor életedben Ő az első! Akkor már döntöttél, és csak neki szolgálsz! Legyen így!

Ámen.

ing steroids

Magunkról

Közösségünkben fontosnak tartjuk a tudásban való gazdagodást, a hitben való elmélyülést, és az egyre jellemesebb életet. A hála megnyilvánulásait a mi Urunk iránt, valamint a hitünk látható módon való felkínálását másoknak.

Milyen jelek követnek?

A hívő keresztyén ember életét jelek követik [...] Beszéljünk arról, hogy téged milyen jelek követnek? Jel az is, ha olvasod a Bibliát a gyülekezetedben, ha megtanulsz szabadon imádkozni, de jel az is amikor imádságban gyógyítasz másokat, ha segítesz valakinek. Jel az is, ha rendszeresen az Úr asztala elé járulsz. És jel az is, ha megváltozol. De, micsoda egy jel az!